معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

موزه هنر تالاب Xixi ؛ تعاملی میان طبیعت و معماری

موزه هنر تالاب Xixi ؛ تعاملی میان طبیعت و معماری

بقیه در ادامه مطلب!

موزه هنر تالاب Xixi واقع در طبیعت روستایی در نزدیکی شهرهانگزو از چین خواهد بود و مقصدی برای طبیعت و هنر خواهد بود.

 طراحان استودیو پی زوبر این باورند که : "مفهوم طراحی ، تعامل ناشی بین ساختمان و طبیعت است. برگی که از درخت سقوط می کند به طور طبیعی ، پناهگاهی در برابر زمین ایجاد می کند. "

پنج ساختمان مانند پنج برگ، که برخی از آنان همپوشانی دارند در ارتباط با یکدیگر پراکنده شده اند ؛ در زبان بصری وقتی برگی جداگانه بماند ، هنوز هم با برگهای دیگر مرتبط است. ساختمان بر روی حداقل زمینی که می تواند قرار دارد گویی در حال گسترش به سمت بالا و بیرون به سمت آسمان باقی مانده است. همچون یک برگ پیچ خورده بر روی زمین که انهنایش به سمت درختان بالا می باشد.

همانطور که هیچ دو برگ یکسان نیستند هر ساختمان دارای یک شکل منحصر به فرد است. چهار برگ مرتبط شامل عملکردهایی برای کسب و کار، تفریح و سرگرمی، هتل ها، رستوران ها، و پذیرش می باشند و برگ مفرد به موزه هنر اختصاص دارد. فرم های آزاد ارگانیک ، فضاهای داخلی را با حداکثر انعطاف پذیری ایجاد می کنند.


نور از طریق پنجره ها و نورگیرهای سقفی به داخل ساختمان راه میابد و کیفیتی از آن می سازد که یادآور نور نرم و فیلتر شده ی خورشید از طریق پوشش جنگل هاست. این ساختمان با پانل های روی بازتابنده، پوشش داده شده که یک بازتاب افشان و نرم را ایجاد می کند.

رنگ، نور، و جزئیات به عنوان اجزای جداگانه در یک ساختمان قابل بررسی و درک نیستند بلکه این تصویر یکنواخت و طبیعی بک بناست که آنرا متمایز و برجسته می سازد. مردم با تجربه ی این پروژه ، ساختمان و طبیعت را در ترکیبی منسجم و آرام می یابند.

متمایز و برجسته می سازد. مردم با تجربه ی این پروژه ، ساختمان و طبیعت را در ترکیبی منسجم و آرام می یابند.

کانسپت اولیه

جانمایی ساختمان ها در سایت

موزه هنر تالاب Xixi

موزه هنر تالاب Xixi

موزه هنر تالاب Xixi

موزه هنر تالاب Xixi

موزه هنر تالاب Xixi

موزه هنر تالاب Xixi

پلان سطح اول

پلان سطح دوم

برش ها

برش ها

نظرات 2 + ارسال نظر
seyed BORHAN ad-din musavi 26 - مهر‌ماه - 1391 ساعت 19:51 http://Delta-borhan.blogsky.com

سلام دوستان
حرفم رو خلاصه می کنم
میخوام بگم که اگر ممکنه
با هم تبادل بنر کنیم یا اگر
بنر ما رو تو وبلاگتون بزارید
یه قالب رایگان براتون می
سازیم.
برای دیدن کار های ما به
آدرس زیر مراجعه کنید .

بدون تبلیغات(فقط یک آدرس)

http://delta-borhan.blogsky.com

سید حمید 27 - مهر‌ماه - 1391 ساعت 17:33 http://farsbux.ir/?r=205254649

ضمن عرض سلام. میخواستم یه سایت کسب درامد از طریق مشاهده آگهی اینترنتی رو معرفی کنم که کاملا مورد تایید وزارت ستاد یاماندهی هست و پشتیبانی سایت هم بسیار فعال عمل میکنه. شما میتوانید پس از ثبتنام و مشاهده اولین اگهی به کسب درامد خود ادامه بدهید. پشتیبانی این سایت تضمین شدمیباشد و شما میتونید پس از ثبتنام در سایت با کلیک بر روی مشاهده آگهی که در بالای صفحه درج شده است آگهی مشاهده کنید. دقت داشته باشید برای هر آگهی باید چند ثانیه صبر کنید که قسمت بالایی صفحه پر شود و پس از آن مبلغ به حساب کاربری شما افزوده میشود و هرچه بیشتر آگهی ببینید پول بیشتری بدست میآورید. دقت داشته باشید که فقط اگر به دنبال کسب درآمد هستید ثبتنام کنید و این کار برای سرگرمی نیست! از طریق این لینک ثبتنام کنید. در صورت پشتیبانی با ایمیل hamid.dragon74@yahoo.com تماس برقرار کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد