معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

سایه و سرپناه؛ مسکنی سبک وزن و انعطاف پذیر در پاسخ به محیط بیابا

سایه و سرپناه؛ مسکنی سبک وزن و انعطاف پذیر در پاسخ به محیط بیابانی

بقیه در ادامه مطلب!

احاد لوستگاردن Ohad Lustgarten، برای پروژه پایان نامه خود در دانشکده طراحی شنکار Shenkar، پناهگاهی سبک و قابل انعطاف برای فراهم کردن حفاظت از عناصر طبیعی طراحی کرد. سایه و سرپناه از یک سری تخته های باریک متصل شده به یک میله قابل انعطاف مرکزی ترکیب شده است. بسته به نوع آب وهوا، سرپناه می تواند توسعه پیدا کند یا می تواند به سمت بالا پیچیده شود و یا برای محافظت از آفتاب و باد بسته شود. نمونه اولیه او از مقوا ساخته شده بود، اما او امیدوار به ساخت یک نسخه ی پیشرفته تر است که شامل جمع آوری آب باران، فتوولتائیک و توانایی مواد برای گسترش در خود وقتی که توسط خورشید گرم می شود، باشد.

احاد لوستگاردن وقتی که او این سرپناه موقت را برای پروژه پایان نامه اش در دانشکده طراحی شنکار در رامات گان Ramat Gan اسرائیل طراحی کرد، از شکل های طبیعی مرغزار، غارها و درختان الهام گرفته بود. همه نشانه ها از زندگی در محیط خشن بیابانی در نظر گرفته شده بود و او می خواست دوباره حس زندگی را ایجاد نماید و دوباره امنیت را فراهم نماید. سایه و سرپناه پناهگاهی موقت برای کسانی که به حفاظت از عناصر طبیعی ، به ویژه باد و خورشید صحرا نیاز دارند، هستند. اما این پناهگاه به راحتی می تواند در محیط های دیگر و برای کوهنوردان در مکانهای دور استفاده شود.

این پناهگاه برای ساخته شدن تیغه های پلیمری از قالب بیرون آمده متصل باهم در طول یک قطب انعطاف پذیر فایبر گلاس جدا شده توسط چوب پنبه های لاستیکی، طراحی شده بود. این واحد می تواند به عنوان یک کل موجب کشش برای ایجاد یک حصار یا لفاف برای فراهم کردن حفاظت بیشتر شود. طراحی پایان نامه لوستگاردن از مقوای نازک ایجاد شد و تا 6 فوت ارتفاع می ایستد و در بالاترین نقطه در حالیکه ایستاده حفاظت را فراهم می کند و می تواند احاطه کند و هنوز هم فضای کافی را برای گروه کوچکی از مردم برای استراحت کردن فراهم نماید.

لوستگاردن مایل بود که فیلم های نازک فتوولتائیک را بر روی سطح خارجی برای تولید انرژی که می تواند برای روشنایی و حتی شارژ دستگاه مورد استفاده قرار گیرد، ترکیب کند. تیغه برای جمع آوری و کانال آب باران طراحی شده است بنابراین ساکنان می توانند مقداری آب آشامیدنی داشته باشند. در نهایت همچنین او مایل بود سرپناه خارجی فلزی بسازد که بتواند به حرارت خورشید پاسخ دهد و حرکت کند و به منظور افزایش درجه حرارت بصورت نرم باز شود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد