معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

مهدکودک سِوریرز ؛ کانسپت های محلی در اتحاد طبیعت و سازه

مهدکودک سِوریرز ؛ کانسپت های محلی در اتحاد طبیعت و سازه


بقیه در ادامه مطلب!

بقیه در ادامه مطلب!

پروژه این مهدکودک شامل سه بخش مجزا، غذاخوری و توسعه شهری در منطقه مسکونی لا کیوتاتِ فرانسه می باشد. ایده اولیه معماران پیرولت، ایجاد ساختمانی چون کلیدهای پیانو در میان جنگلی از کاج بوده است. حجم های مختلف این سازه بر روی شیبی ملایم و طبیعی در مدرسه قرار داده شده اند.

این ساختمان و محیط طبیعی اطراف آن، عاملی برای متحد کردن کودکان و طبیعت می باشند. جبهه شرقی، به منظور حفاظت کودکان از جاده های عمومی با دیوار بزرگی از سنگ محصور شده است که بازتفسیری معاصر از دیوارهای سنگی محلی این منطقه می باشد. این دیوار سنگی، با کِروی ملایم اطراف را می پوشاند و کاربران را به سمت ورودی جبهه شمالی مدرسه راهنمایی می کند.

این دیوار با حاشیه های سبز احاطه شده است و این کمربندِ سبز، تضاد میان منحنی و تعامد احجام را تقویت می کند. این پروژه با متریال هایی سنگین چون بتون، در مقایسه با فضاهای خالی احجام و پوشش گیاهی اش تقویت می شود.

ساختمان، با پنجره هایی سازه ای که بر روی زمین بازی گشوده می شوند، کامل شده است. حجم های این ساختمان با پوشش شیشه ضد آفتاب، در سمت غرب، زمین بازی بزرگی را ایجاد می کنند.

سقف آن با باغچه ای به عمق 70 سانتیمتر، طراحی شده است و گونه های متنوعی از گیاهان مدیترانه ای را نگهداری می کند. این باغچه های سقفی علاوه بر تقویت ساختمان، یاداور گلدان هاییست که در این اقلیم از خانه ها آویزان می گردند.

ورودی شمالی

دیواره های شهری

حیاط داخلی

ورودی اصلی

دیواره ی سنگی در نمای شهری مهدکودک

دید پرنده

حیاط داخلی

پنجره های وسیع رو به زمین بازی

دید پرنده

نمای شیشه ای

غذاخوری

دید پرنده

پرسپکتیو خارجی

کمربند سبز اطراف دیوارهای خارجی

پلان

سایت پلان

شیب زمین قرارگیری احجام در برش


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد