معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

برج تهران ؛ تلفیق طاق سنتی ایرانی و سیستم کابلی

برج تهران ؛ تلفیق طاق سنتی ایرانی و سیستم کابلی


بقیه در ادامه مطلب!

برج تهران Tehran Tower

؛ تقدیر شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

مهدی کامبوزیا Mahdi Kamboozia ، علیرضا اسفندیاری Alireza Esfandiari، نیما دهقانی Nima Dehghani، محمد اشکبار صفت Mohammad ashkbar sefat؛

ایران ؛

تهران، بزرگترین شهر ایران و پایتخت آن ، گرفتار آلودگی شدید هوا شده ،که 80 % آن توسط ترافیک ماشینهای سواری است. تخمین زده میشود که در میان 8.5 میلیون نفر از ساکنان ، روزانه 27 نفر از بیماری های مرتبط با آلودگی می میرند که این نشان دهنده ی خطرات ملموس و کشنده ناشی از ترافیک پراکندگی مراکز شهری است. برای مبازه با این واقعیت ،‌ طراحان طرح برج تهران ، تعیین مکان آسمانخراش های عظیم درون تهران را به سمت توده های خانه های ساکنان مرکزی ایجاد نمودند.

تخریب ساختمانهای قدیمی بی اهمیت فضایی برای دو پایه های برج بزرگ ، که در بالای زمین متصل شده برای ایجاد یک گستره ی وسیع ساختمان و برای فضای سبز ، که بسط و توسعه ی شهری را به عنوان یک کل قابل زندگی خواهد ساخت را ایجاد خواهد کرد . با طراحی یک برج با دوپا که در بالای زمین متصل است زمین ارزشمند از توسعه نجات می یابد:‌ آسمانخراش تنها 1200 متر مربع از زمین در مقابل 30000 متر مربع برج های معمولی برای توسعه نیاز است، را اشغال می کند .هر برج 1200 واحد مسکونی را فراهم می کند.

شکل کلی این برج الهام گرفته از مقرنس ، طاق سنتی ایرانی و سیستم کابلی است. همانند طاق مقعر میان دو ستون واحدهای مسکونی در یک توده ی یکپارچه ار دو پایه ی ستبر این ساختار اویزان خواهد شد. پایه ها از خرپاهایی با پارکینگ های مرکزی در پایین تشکیل شده است- اتومبیل ها در پایه ها پارک می کنند تا اینکه ساختمان در وسط گرد آید.- این به سبک وزن نگه داشتن آن کمک می کند ، و ساختار را در شرایط زمین لرزه انعطاف پذیر می کند. در بالای ساختار، یک طبقه ی استوار در بالای سلولهای آویزان برای ایجاد یک گستره ی بام سبز برای لذت بردن ساکنین واقع شده است. ارتفاع بلند باغ و سلول های پیش ساخته ی مسکونی به حفاظت آنها از آلودگی صوتی شهر کمک می کند ، و عناصر طراحی ساختاری دقیق ، سایه هایی برای واحد ها در تابستان فراهم می نماید تا انها را از نور زننده محافظت نماید.


برج تهران Tehran Tower

برج تهران Tehran Tower

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد