معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

خانه ریزا

خانه ریزا


بقیه در ادامه مطلب!

این خانه قدیمی محل نگهداری محصولات مزرعه بوده است ، سپس برای سکونت یک خانواده 6 نفره بوده و به تازگی محل نشست حزب سیاسی اصلی در شهر است . این پروژه در حال کنار آمدن با قوانین سختگیرانه سوئیس است که اجازه تغییر وضعیت در بازشو های بیرونی و ساختار سقف را نمی دهد.

در نهایت ، من بر این باورم که مرمت قسمت بیرونی ساختمان جوابی اجباری به افزایش بی رویه ی شهر نشینی و اتلاف زمین در بخش ایتالیای سوئیس است.

تاریخچه

خانه ریزا در واکالو ، یک روستای 3000 نفره که در کانتون تیچینو سوئیس و در مرز ایتالیا و در پای کوه بیسبینو قرار گرفته است. واکالو در اصل یک دهکده کشاورزی بوده است که به تدریج به یک منطقه مسکونی در طول قرن بیستم تبدیل شده است. خانه در هسته ی تاریخی شهر ، با بخشی از شهرک که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد ، قرار گرفته است. همه ی این ها توسط دولت منطقه ای ، که مقررات سخت مرمت را تنظیم میکند، محافظت می شود. این ساختمان یک انبار کاه ، جو و کنف برای ذخیره کشاورزان بوده و سپس میزبان یک خانواده 6 نفره که یکی از نافذترین خانواده های شهراست ، شده است و پس از تاسیس حزب سیاسی محلی ، تبدیل به دفتر مرکزی این حزب شده است. امروزه این خانه احیاء شده است و متعلق به شهردار واکالو است.

خانه ریزا یک طبقه مربع ( خانه برج) 6*6 متر در 4 سطح است. با توجه به محدودیت های قوانین ساختمان های محلی ، پوشش آن تغییر نکرده است. دیوارهای باربر خارجی تنها عناصری هستند که دست نخورده ، از قبل موجود است. فضای داخلی کاملا تخلیه شده است ، تا حدودی به دلیل وضعیت مخاطره آمیز دیوارها و کف و به طور کامل بازسازی شده است. این پروژه سعی در حفظ خط مشی تاریخی قسمت بیرونی دارد در حالی که در داخل قصد این را دارد که مردم یک فضای بزرگتر را درک کنند. پنجره ها نیز مانند ساختار دیوار دارای یک سطح داخلی 50 سانتی متری هستند ( به منظور افزایش درک از دیوارهای قدیمی از خارج) ارتفاع 2 برابر اتاق نشیمن باعث افزایش درک از اندازه ی فضا می شود. پله ی فلزی بسیار سبک وزن از تمام فضاهایی که در انتظار یک ارتباط بصری با یکدیگر هستند، قابل رویت است. اتاق تجهیزات و سرویس بهداشتی در ورودی طبقه قرار گرفته است ، آشپزخانه و نشیمن در طبقه اول است ، طبقه دوم میزبان یک اتاق کوچک و سرویس بهداشتی و فضای مطالعه ای است که مشرف به اتاق نشیمن است. در حالی که در طبقه ی بالا اتاق خواب والدین ( دارای رخت کن و سرویس بهداشتی است) واقع شده که چشم اندازی به دره های مندریسو دارد.

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس

خانه ریزا در سوییس


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد