معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

کلبه ی مرداب

کلبه ی مرداب


بقیه در ادامه مطلب!

ستودیو معماران مسکو لین  moskow linn architects ، کلبه ی مرداب ، پروژه ای که در اصل، در20 سال پیش تصور شده را به انجام رساندند . ترکیب تک خانواری در نیوتن  newton ،ماساچوست Massachusetts واقع شده و در سایت 10 هکتاری ، با قابلیت ساخت یک هشتم آن، قرار گرفته است.

 

چهار کلبه- برای قرارگرفتن آرام به روی زمین طراحی شده است -اطراف عرشه ی مرکزی، محوطه ای حفاظتی ایجاد میشود که به عنوان فضای جمعی برای خانواده عمل می نماید. به دنبال امکانات زندگی در فضای باز و درک بهای زیستگاه مرداب ، سایت به طور همه جانبه محیطی ایده آل برای تعطیلات آخر هفته فراهم می کند.

به سادگی ، همراه با تنوع در شفافیت و ارائه ،سازه ی پوشش ها که هر کدام ویژگی متمایز مناسب برای استفاده ی خاص خود را دارد، نصب شده است. یک کلبه ی تنظیف ، واقع به سمت شمال است و محصورترین سازه با سقف آلومینیوم است. با ترکیبی از سرویس بهداشتی و حمام خوشیدی مجهز شده ، واحد برای کاربران آسودگی اساسی و همچنین مکانی برای غذاسازی فضا در آب و هوایی مرطوب، فراهم می کند.

دو کلبه ی خواب ، در بالای آن با سقف های فایبر گلاس نیمه شفاف در ضدیت با هم دیگر ، رو به شرق و غرب است. منظره ی چشم انداز  از طریق ساختار های چادر مانند محدود شده ،و  اطراف کار بران را فرا گرفته و به اتاق می رسد. در شب ، ساختمان ها از داخل ، شبیه فانوس دریایی روشن شده است.

دایره ی میز کلبه ، به سمت جنوب واقع شده است و با ساخت میز و نیمکت مبله شده است . واحد بدون سقف تا بالای مرداب گسترش پیدا می کند و مکانی برای مشاهده ی حیات و حش و طبیعت اطراف آن فراهم می کند.

از فریم های استاندارد با اندازه های جزئی برای به حداقل رساندن ضایعات استفاده شده است. ترکیب، در مجموع 580 متر مربع و بصورت پیش ساخته و در هزینه های مقرون به صرفه طراحی شده است.

تصویر چپ: عرشه ی مرکزی تصویر راست: دید از اتاق اول به اتاق دوم

تصویر چپ:‌کلبه ی تنظیف تصویر راست: جزئیات پنجره

تصویر چپ:‌کلبه ی غذاخوری سر باز تصویر راست:‌ حفره ی آتش

منظره در شب

ساخت

تصویر هوایی سایت

سایت پلان

پلان

برش

برش


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد