معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

بیکیوشوکی ، ساختمانی چند منظوره

بیکیوشوکی ، ساختمانی چند منظوره


بقیه در ادامه مطلب!

طراحی شده توسط کونتردیزاین CounterDesign ،کی کیم جائه Jae K. Kim. ،کره

این پروژه در چهار طبقه ساختمان چند منظوره با برنامه های تجاری و مسکن پشت بام، یک نمونه ساختمان عمومی در سئول است. این برنامه شامل یک کافی شاپ در زیرزمین ، یک کافی شاپ در طبقات اول، دوم و سوم ، و مسکن پشت بام که می تواند در صورت نیاز برای گسترش کافی شاپ، به کافه تبدیل شود، می باشد.

هدف پروژه این است که مردم تجربه ی مشابه بالا رفتن از یک کوه کوچک را از طریق حرکت خود در ارتباط با فرم و فضای معماری داشته باشند. به این ترتیب، این پروژه یک سفر داخلی در مقیاس کوچکی از یک ساختمان از یک منطقه ی شهری بسیار متراکم را ایجاد می نماید.

مردم میتوانند از طریق راه پله های داخلی و خارجی ، پل ها ، راهرو ها و یک طبقه پشت بام ، داخل و خارج را به طور مداوم تجربه کنند و یک منظره قاب شده از طریق یک بازشو را مشاهده کنند. علاوه بر این، مردم از حوزه ی عمومی –خیابان- می توانند میان داخل و خارج از ساختمان از طریق بازشو ها، بالکن ها و راه پله های خارجی که برنامه های داخلی پروژه است و حرکت ها به سمت خارج ،اتصال بصری داشته باشند.

ورود به اولین سالن از خیابان، همراه با مواجه شدن با خشونت بتن در فضای سیرکولاسیون، که با نور طبیعی از طریق یک روزنه احساسی تر شده است، میباشد. در مقابل، در داخل ساختمان ، در کافه، یک برتری فضایی با دیوارهای به رنگ سفید نقاشی شده از فضای سیرکولاسیون با بتن وجود دارد.

به علاوه، کنتراست فضایی میان فضای سیرکولاسیون تیره رنگ و فضاهای بازکافه، داشتن سقفی بلندتر ، کاملا برای مردم تجربه ای متفاوت و همچنین درک از فضا را فراهم می نماید. در نهایت ، سقف پشت بام،که مقصد سفر است، یک چشم انداز گسترده به منظره شهر دارد.

معماران: کونتر دیزاین CounterDesign توسط کی. کیم جائه Jae K. Kim.

مکان:‌سئول، جمهوری کره

مساحت پروژه: 165 متر مربع

سال پروژه : 2009-2011


بیکیوشوکی- پلکان خارجی

بیکیوشوکی- راس ساختمان

بیکیوشوکی- پلکان

بیکیوشوکی - فضای داخلی

بیکیوشوکی

بیکیوشوکی- پلان

بیکیوشوکی- سایت پلان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد