معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

اتووود کلاسیک ـ میدان اسکیت بازی دیوید س.اینگالس ـ ایروسارینن

اتووود کلاسیک ـ میدان اسکیت بازی دیوید س.اینگالس ـ ایروسارینن


بقیه در ادامه مطلب!

میدان اسکیت روی یخ، اثر دیوید س.اینگالس که مهم ترین مشخصه ی آن سقف گنبدی شکل و معلق آن است، در سال 1958 توسط یال طراحی و توسط ایروسارینن تکمیل شد، و به عنوان Yale Whale شناخته و معروف شد. این میدان متشکل از یک محوطه ی 200 فوتی، به عرض 85 فوت می باشد، که محوطه ایی کاملاطبیعی، صیغلی و روان دارد. علارغم اینکه این میدان سخت و خشن به نظر می رسد، اما یک ساختار بسیار انعطاف پذیر دارد.

ساختار اصلی آن برگرفته از یک طاق مرکزی، به بلندی 290 فوت که توسط ساختاری بتنی حمایت می شود، می باشد. سقف بزرگ چوبی، با این ستون های مرکزی بر روی ساختاری از شبکه های سیمی، آویخته شده که انحنا و گودی آن را دو برابر جلوه می دهد. علاوه بر این کابل هایی از جنس آهن از مرکز طاق به لبه ی خارجی ساختمان کشیده شده اند و به استحکام ساختمان در مقابل فشار باد کمک شایانی می کنند.

زیبایی حقیقی این طرح را می توان در سادگی و بی آلایشی آن یافت. اگرچه این ساختمان تا حدی حتی از نظر تقارن پیچیده به نظر می رسد، اما میدان اصلی آن ها فرمی مستطیل شکل با لبه هایی نواری شکل از تسمه های آهنی، دارد. این امر اهمیت به سزایی در ساختار این ساختمان دارد و سقف آن را تا حدود بسیار بالایی، هم از لحاظ دقت و هم از لحاظ تمثیلی، برجسته جلوه می دهد. قسمت بتونی ناتمام ساختمان، اصلی رنگ و بافت سقف چوبی "بلوطی" را که از میان طاق به صورت آویزان پایین آمده، را کاملا نشان می دهد. مصالح و مواد ساختمانی به وسیله ی دیواری پوشده از شیشه، که در واقع مدخل ورودی محسوب می شود، نشانه گذاری شده اند. بررسی های تجربی بر روی فضای داخلی، تصویر فضای خارجی را بازتاب و منعکس می کند. بخش زیرین سقف ساخته شده از چوب بلوط، حسی از ملایمت و وسعت را به آن می افزاید. فرم کلی رمپ یا نمای بام اهمیت پارچه های نشانه گذاری شده از طریق نفوذ و مداخله ی بتون های حامی آ ن ها، را دنبال می کند.

رمپ ها فضای درونی پیرو خط سقف بیرونی می باشند، و بیننده را در درک فرم و احساسات ساختمان هدایت و راهنمایی می کند. عریض بودن گنبد مرکزی، که در ارتفاع 75 فوتی بالای میدان یخی قرار گرفته است، یک محوطه ی تقریبا غار مانند در زیر طبقات، فضای نشیمن را تعریف کرده است، و به سوی مرکز گشاده شده است. همین طور که سقف بالا پیش می رود، فضای نشیمن به سمت پایین می آید.

معمار: ایروسارینن موقعیت: هاوین جدید/ ایالت کانیکتیکات/ آمریکا سال اجرای پروژه:1958 تصاویر: دالتون/ لیان کانگ/ لیزویت کاس


تصاویر: دالتون/ لیان کانگ/ لیزویت کاس

تصاویر: دالتون/ لیان کانگ/ لیزویت کاس

تصاویر: دالتون/ لیان کانگ/ لیزویت کاس


نظرات 1 + ارسال نظر
ptc 15 - فروردین‌ماه - 1391 ساعت 17:27 http://www.easy-get-money.blogfa.com

سلام..وبلاگ بدک نیس!!
وبلاگ منم بدک نیس! مطالبش شاید به دردت بخوره.منتظرم فعلا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد