معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

مرکز فرهنگی دی کیو زی ؛ دفتر معماری هلم

مرکز فرهنگی دی کیو زی ؛ دفتر معماری هلم

بقیه در ادامه مطلب!

مرکز فرهنگی دی کیو زد، با تبعیت از فرمهای توپوگرافی منطقه در شهر داکیوژانگ واقع در 200 کیلومتری پکن واقع شده است. این مرکز با ترکیبی از طراحی سایت، پوشش گیاهی و فضای شهری در میدانی غنی از گونه های گیاهی قرار گرفته است. نوع شناسی دهلیزی ساختمان ار میدانهای سنتی چینی مشتق شده است که از دو طرف مقابل به هم به سمت بالا کشیده شده و ورودی هایی به حیاط مرکزی آن درست کرده است.

 این سازه، به عنوان یک نمایشگاه عمومی و ساختمان اجتماعی طراحی شده است و طیف وسیعی از برنامه ها و کاربری ها را پوشش می دهد. حیاط داخلی ساختمان، با درختان گیلاس و تراسهای گسترده، چشم اندازی باشکوه را ارائه می دهد و می تواند به عنوان یک مکان روباز برای اجرای تئاترها و رویدادهای محلی مورد استفاده قرار گیرد. نمایشگاه اصلی ساختمان با نمایی شیشه ای، ارتباط بصری خود را با حیاط حفظ کرده است و فضای داخلی را با حیاط بیرونی متصل می کند.

فولاد روزنه دار نما، تهویه طبیعی ساختمان را میسر می سازد. این بنا به گونه ای طراحی شده است که از طریق گرمایش طبیعی، دمای محیط داخلی را کنترل کند و همچنین توسط نصب سلولهای pv بر روی سقف و مناطقی از حوزه عمومی کامل شده است.

نمای خارجی

ورودی ساختمان

حیاط داخلی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد