معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

استودیو ام.وی.آر.دی.وی ، معماران جردی و مهندسین اروپ ؛ آسمانخراش

استودیو ام.وی.آر.دی.وی ، معماران جردی و مهندسین اروپ ؛ آسمانخراش پِروری 88 ؛ شهر سبز عمودی


بقیه در ادامه مطلب!

یک تیم طراحی بین المللی متشکل از گروه معماران ام.وی.آر.دی.وی ( طراحی کلی ) ، شرکت سهامی جرده ( پودیوم تجاری ) و مهندسین اروپ با همکاری توسعه املاک ویجایا کاریا بنهیل ، برای خلق این پروژه به همکاری پرداخته اند ؛ نقطه عطفی برای شهر مسطح جاکارتا.

پروری 88 ، شهریست عمودی در یک ساختمان و به منظور رفع نیاز به فضای سبز و افزایش تراکم شهری در جاکارتا می باشد ، در حالیکه با نوع شناسی ساخت بافت شهری کنونی همگون است.

این برج با ارتفاع 400 متر ، مجموعه ایست متفاوت از فروشگاهها ، دفاتر ، بخشهای مسکونی ، یک هتل لوکس ، چهار سطح پارکینگ ، یک تالار ازدواج ، یک مسجد ، سالنهای سینمای آی مکس و یک آمفی تئاتر روباز. این تیم نقشه ها و مدلسازی های طرح را به عنوان شرکت در یک رقابت دعوت به توسعه برای سایت مهم و برجسته ی پالاتهان در جاکارتا ارائه داده است . این سایت در گذشته مکان ضرابخانه جاکارتا بوده است و درآینده ، در کنار ایستگاه مترو قرار خواهد داشت.

این پروژه چند منظوره ، ترکیبی بی نظیر از انواع خانه های مسکونی و دفاتر را ارائه می دهد ؛ از دفاتر بزرگ مسطح تا واحدهای مشترک مسکونی و کاری ؛ از اتاقهای زیر شیروانی تا خانه های بزرگ شهری ؛ از خانه های آپارتمانی تا حیاط دار . هر کدام از این گروه بلوکهای شهری دارای یک پارک سقفی نیمه عمومی همراه با باغهای انبوه ، زمین بازی ، آبگرم ، سالن های بدنسازی ، رستوران و استخرهایی در فضای باز می باشد که برای کارکنان و ساکنان مهیا می باشد. درختان بلند بر روی هر بلوک ، علاوه بر سایه افکنی بیشتر ، بدلیل ارتفاع زیاد ، نسیم های خنک کننده ایجاد می کنند.

هتل لوکس این مجتمع از طبقه 44 با یک پارک ، استخر و تالار عروسی شروع می شود و تا طبقه 86 ادامه می یابد و به یک رستوران گردان و یک پلت فرم برای تماشای چشم انداز جاکارتا در طبقه 88 ختم می شود. پودیوم تجاری که از سطح 2 تا طبقه هفتم قرار گرفته است توسط شرکت سهامی جرده و معماران ام.وی.آر.دی.وی طراحی شده است. مشخصترین ویژگی این ساختمان میدان مرکزی آن است که با حجم انبوهی از بلوکها با ارتفاع متوسط احاطه شده است و چندین سطح فضای باز را یا رستورانها ، سایه و تهویه طبیعی ارائه می دهد.

مجموعه ای از آسانسورها ، مرکز خرید و فروشگاهها را به پارک های سطوح میانی متصل می کند. سازه ی اصلی بنا از پنج هسته ی مرکزی تشکیل شده است که ساده تر از ظاهر پیچیده ی ساختمان است. چهار برج بلند با ساختاری سنتی در میان آنها بالا میایند و طبقاتی به عنوان پل در میانشان ساخته شده اند.

گروه مهندسین اروپ برای براورده کردن مقررات و بودجه مورد نیاز پروژه ، بدنبال توسعه و منطقی ساختن این سازه می باشند. تعداد زیادی از هتلهای بین المللی ، برندهای فروشگاهی و گردانندگان آپارتمانها به این ساختمان علاقه نشان داده و آمادگی خود را جهت ساخت و ساز سریع ، در صورت پذیرفته شدن این طرح در رقابت اعلام کرده اند .

Peruri 88

Peruri 88

Peruri 88

Peruri 88


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد