معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

دگرگونی تور بویس – لو پرتره، بازسازی به جای دوباره سازی

دگرگونی تور بویس – لو پرتره، بازسازی به جای دوباره سازی


بقیه در ادامه مطلب!

دگرگونی تور بویس – لو پرتره Tour Bois-le-Prêtre ؛ 2006-2011 ؛ پاریس، فرانسه ؛ فردریک دروت Frédéric Druot ، آن لاکاتون Anne Lacaton ، ژان فیلیپ واسال Jean Philippe Vassal؛

بررسی اجمالی ؛ توسعه ی مسکن مدرنیسستی اواسط قرن به مدت طولانی موضوع نقد است. به ویژه ، بلوک های آپارتمانی مرتفع ، به طور کلی نزدیک به یکدیگر جمع شده اند و خانه های ساکنان کم در آمد ، که به عنوان ناشناس ، جدا ، محتوی تک عملکردی مشخص شده است ، و در تلاش برای بهبود مشکلات اجتماعی در میان ساکنان بسیاری که متلاشی شده است. فردریک دروت ، آن لاکاتون، ژان فیلیپ واسال در میان تعداد رو به افزایشی از معماران، برای تخریب پروژه های مسکن مدرنیستی ، رد دعوت می کنند. تحقیقات انها نشان می دهد که بازسازی این ساختارها به جای دوباره ساختن از ابتدا می تواند صرفه جویی در هزینه های قابل توجهی را موجب شود و در اجازه ی ساکنان برای ماندن در آپارتمان هایشان مفید است. در سال 2005 معماران برنده ی رقابت دولتی برای تعمیر یک مسکن عمومی مرتفع در بلوار Périphérique ، بزرگراه محاط کننده ی شهر پاریس ، شدند.

بر اساس پژوهش های قبلی و مصاحبه های خود با ساکنان ساختمان ، معماران در گسترش فضاها و افزایش نور طبیعی به منظور بهبود شرایط زندگی در هر آپارتمان متمرکز شده است. طراحی آنها برای افزودن ساختار خارجی جدید احضار می شود- پوسته شیشه ای بالکن که به طور کامل ساختمان های موجود را می پوشاند ، یکنواختی نما را می شکند و عایق ساختمان را فراهم می نماید– همچنین یک سری از برنامه های طبقه ی فرد برای فضای داخلی ، افزایش فضای مشترک ، و رویهم رفته یک ساختمان در دسترس تر را فراهم می نماید. این کار در دو فاز موازی انجام می شود:‌ به عنوان ساختار نمای مدولار و پیش ساخته ، شکل می گیرد، فضای داخلی آپارتمان ها اصلاح شده ، و دهانه های جدید در دیواره های خارجی قدیمی ایجاد شده است. علاوه بر این ، معماران در حال ادامه کار در چنین راهی که ساکنان می توانند در خانه ی خود بمانند و یا در داخل ساختمان به یکی از هشت آپارتمان در طول ساخت و ساز حرکت کنند. با تطبیق ساختار موجود برای نیازهای امروز کاربران آن ، دروت، لاکاتون و واسال به یک نوع مسکن مشکل ساز و مورد انتقاد قرار گرفته ، با مفاهیمی که به مراتب فراتر از پاریس نائل می شود، زندگی جدیدی دادند.

معمار آن لاکاتون Anne Lacaton و ژان فیلیپ واسال Jean Philippe Vassal هر دو از اکول دی معماری École d’Architecture در بوردو Bordeaux در سال 1980 فارغ التحصیل شدند. به لاکاتون مقطع ارشناسی ارشد در شهر سازی در سال 1984 اهدا شد. ژان فیلیپ واسال به عنوان یک معمار و شهرساز در نیجر Niger از 1980-1985 کار کرد. با همدیگر ، آنها دفتر لاکاتون و واسال را در 1988 افتتاح نمودند. کار آنها ایده ی فضاهای سخاوتمندانه ، قاعده ی کلی فضاهای دو تایی برای "‌برنامه + تخصیص بودجه"‌، اساسا افزایش استاندارد معمول مسکن اجتماعی یا برنامه های عمومی و اقتصاد برای ساخت بیشتر را توسعه می داد. آنها چندین خانه سازی خصوصی را در فرانسه به اتمام رساندند ، مانند خانه ی لاتاپی House Latapie در بوردو و خانه در درختان خلیج آرکاچون Arcachon ، برنام ی مسکن اجتماعی چهارده آپارتمان در مول هاوس Mulhouse ؛ و کافه برای مرکز معماری Architektur Zentrum در وین؛ محل کاخ د توکیو Palais de Tokyo برای خلاقیت معاصر در پاریس ، یک مدرسه ی مدیریت در بوردو ؛ سالن نمایشگاه در پاریس ؛ یک کارخانه ی نوشیدنی در کوربیرس Corbières ، و به تازگی مدرسه ی معماری در نانت Nantes

. کار جدید آنها در پروژه هایی برای مسکن اجتماعی در سنت نزایر St. Nazaire ، پاریس؛ مجموعه هنر معاصر Contemporary Art Collection در منطقه شمال – فراک FRAC - در دونکرک Dunkerque ، و گسترش کاخ د توکیو در پاریس. همراه با فردریک دروت Frédéric Druot آنها مطالعه ی مثبت انجام دادند ، یک مطالعه ی موردی در آینده از توسعه ی مسکن بزرگ مقیاس در فرانسه و تحول ساختمان بلند آپارتمان ها ی مسکن اجتماعی در پاریس ، در حال حاضر در دست ساخت است. فردریک دروت مدرک معماری خود را از اکول د معماری در بوردو در 1984 دریافت کرد. او استودیو خود ، l’Épinard Bleu ، در 1987 بنیان نهاد ، و در 1991 او معماری فردریک دروت را تاسیس کرد . کار وی بر مقرون به صرفه بودن پژوهش و تحول ساختمان های موجود تمرکز دارد.

 


ارائه ی تغییر شکل تکمیل شده

- موجود

- گشودن نما

- بسط دادن نما

- منظره ی درون آپارتمان قبل از تغییر شکل

- منظره ی درون آپارتمان بعد از تغییر شکل

- مدل برج قبل از تغییر شکل

- مدل برج بعد از تغییر شکل

- طرح پیشنهادی

- طرح پیشنهادی

- طرح پیشنهادی

- طرح پیشنهادی

- وضعیت فعلی

- قبل از تغییر شکل :‌نمودار سکونت بر اساس نوع واحد

- پس از تغییر شکل: توزیع مجدد سکونت بر اساس نوع واحد

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد