معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

مدرسه ی ابتدایی؛ مصالح پایدار منطقه در قالب ساختمانی سنتی

مدرسه ی ابتدایی؛ مصالح پایدار منطقه در قالب ساختمانی سنتی

بقیه در ادامه مطلب!


1999-2001 ؛ گاندو Gando ، بورکینافاسو Burkina Faso؛ داییبودو فرانسیس کره Diébédo Francis Kéré ؛

بررسی اجمالی؛ در حالی که داییبودو فرانسیس کره مشغول به تحصیل معماری در دانشگاه فنی برلین بود، متوجه شد که مدرسه ی ابتدایی کوچک در زادگاهش در گاندو ، بورکینافاسو- روستایی در حدود 2500 سکنه- در حال تخریب است. در واکنش به آن ، Schulbausteine für Gando e.V – بلوک های ساختمانی مدرسه گاندو- را شروع کرد .تشکیلاتی که به ایجاد یک مدرسه بهتر اختصاص داده شده است. کره ساختمانی سنتی با آجرهای خشتی نپخته ، مواد به راحتی در دسترس و بسیار پایدار در منطقه طراحی کرد ، اما یکی از این مواد نادیده گرفته شده بود. برای افزایش دوام آنها کره قدرت نیروی انسانی را برای فشرده سازی آجر معرفی کرد و بام آویزان بزرگ برای محافظت از دیوارها در برابر باران و گرما طراحی شد ، و فضای ما بین سقف و پشت بام برای افزایش گردش هوا و ایجاد فضای دلپذیر داخلی را رها نمود. اعضای اجتماع در ساختمان مدرسه و تبدیل شدن به آموزش فرایند ساخت وساز همکاری کردند. عناصر آجر به صورت دستی در محل فراهم شده ، و ساختار بدون ماشین آلات سنگین پیوسته شده بود.

رسیدگی به مدرسه بسیار بالا بوده است تا اینکه در سال 2001 افتتاح شد؛ کاربردها به مراتب بیشتر از نقاط در دسترس است. با سپاس از دریافت به رسمیت شناختن گسترده ی بین المللی این پروژه ی دور دست ، کره و Schulbausteine für Gando e.V، قادر به ساخت یک ضمیمه به مدرسه و خانه هایی برای معلمان بودند. طرح هایی برای ساختمان کتابخانه و مرکز زنان در آینده نزدیک نیز وجود دارد. با این پروژه کره نشان داد که تعامل یک معمار میتواند اثر مثبت پایدار در رفاه یک جامعه در یک کشور بسیار فقیر داشته باشد.

معمار ؛ داییبودو فرانسیس کره متولد گاندو، بورکینافاسو بود . او فارغ التحصیل برنامه ی معماری در دانشگاه فنی برلین در سال 2004 بود ، و دفتر معماری خود را در سال بعد در برلین گشود. کره اکنون سازمان های غیر دولتی Schulbausteine fuer Gando e.V – بلوک های مدرسه برای گاندو- در سال 1998، با هدف بهبود تکنیک های ساختمان های سنتی در کشور خود ،را بنا نهاد. او در حال حاضر در دانشگاه فنی برلین تدریس می کند و با دفتر بین المللی در چندین پروژه کار می کند. ساختمان های رستوران و ورودی آن در پارک ملی مالی Mali در پاییز 2010 به پایان رسید .


نمای غربی

برش و پلان طبقات

گسترده ی آکسونومتریک

کلاس

کلاس

ساخت بام

ساخت بام

ساخت بام

جزئیات بام

سایت پلان

منظره ی هوایی گاندو

یادداشت های برش

برش مربوط به آب و هوا

منظره ی خارجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد