معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

مسکن کوینتا مونروی؛ امکان ارتقا واحدها در طول زمان

مسکن کوینتا مونروی؛ امکان ارتقا واحدها در طول زمان


بقیه در ادامه مطلب!

مسکن کوینتا مونروی Quinta Monroy Housing ؛2003 -2005 ؛ ایکویکه Iquique، شیلی Chile ؛ المنتال Elemental ؛

بررسی اجمالی؛ المنتال گروهی از معماران ، مهندسان ، کارگران اجتماعی و پیمانکارانی است که توسط معمار آلخاندرو آراونا Alejandro Aravena هدایت میشوند و توسط شرکت نفت کوپک شیلی Chilean oil company Copec و دانشگاه اسقفی کاتولیک شیلی Pontificia Universidad Católica de Chile حمایت می شود. در سال 2003 دولت شیلی به گروه برای ایجاد مسکن برای جامعه ای نزدیک به صد خانوار کم درآمد در یک سایت 1.25 هکتاری در مرکز ایکویکه ، شهری کویری در شمال شیلی با جمعیت 200000 نفر، سفارش داد. بودجه از 7500 دلار به ازای هر واحد زمین ، زیرساخت و ساختمان تشکیل شده بود.

المنتال یک تنوع در ردیف خانه های سنتی توسعه داد ، هریک از واحد ها تشکیل شده است از یک قطعه ساختمان در کنار هم توسط منطقه ای خالی با اندازه مساوی واقع شده – یک نوع ساختمان که می توان در آن بلافاصله ساکن شد و همچنین تغییرات قابل توجهی در طول زمان ترکیب کرد. در طول مدت نه ماه ، نود و سه تقویت کننده ی پایه – واحد های بتنی ساخته شده بود. هر کدام پا برجا شده برای پایایی در برابر زلزله و با اصول مجهز شده :‌ لوله کشی خانه ها اما هیچکدام برای آشپزخانه و حمام سوار نشده ، پله دسترسی ، و دهانه درگاه. هنگامی که طرح های مدولار تکمیل شد ، ساکنان نقل مکان کردند و شروع به تکمیل کردند و فضاهای شان را در هزینه های خود سفارش دادند و در یک گام که درآمدشان اجازه می داد، رنگ ، بافت و نشاط را اضافه کردن ؛ فضاهای زندگی در تکمیل واحدهای مسکن کوینتا مونری بیش از دو برابر است. با Quinta Monroy به عنوان نقطه ی شروع ، المنتال از آن زمان تا کنون بیش از یک هزار واحد ارتقا در آمریکای لاتین و فراتر از آن ساخت. این گروه به طور پیوسته ثابت کرد که این مدل سفارشی و تقدیر شده، از طریق سرمایه گذاری تدریجی و سهام به دست آمده ،و میتواند یک راه حل پایدار برای مسکن اجتماعی باشد.

معمار ؛ المنتال در 2001 توسط معمار آلخاندرو اراونا و مهندس آندرس لاکوبلی Andres Iacobelli به عنوان یک شرکت غیر انتفاعی در همکاری با کوپک – شرکت نفت شیلی – و دانشگاه جامه اسقفی کاتولیک شیلی تاسیس شد . آن بر توسعه ی عملی پروژه های زیر ساخت شهری ، فضای عمومی ، حمل و نقل ، و مسکن به عنوان میانبری به سوی برابری تمرکز دارد. آرونا همچنین مدیر معماران آلخاندرو آراونا است ، که در سال 1994 تاسیس شد. او استاد میهمان در دانشکده طراحی تحصیلا ت تکمیلی هاروارد از 2000 – 2005 ، و یکی از اعضای هیئت داوران جایزه ی پریتزکر Pritzker Prize سال 2009 و عضو بین المللی انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا از سال 2010 بود. آثار او عبارتند از ساختمان های عمومی ، خانه ها، موزه ها ، ساختمانهای بنیادی ، و طراحی.


منظره ی خارجی

منظره ی خارجی

منظره ی خارجی

منظره ی ایکویکه

کارگاه طرح ریزی

تیپولوژی پذیرفته نشده

تیپولوژی پذیرفته نشده

تیپولوژی پذیرفته نشده

مراحل ساخت

مراحل ساخت

مراحل ساخت

مراحل ساخت

واحدهای کامل شده بعد از توسعه

منظره ی داخلی قبل از توسعه

منظره ی داخلی بعد از توسعه

پلان های طبقات

برشها و نماها

سایت پلان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد