معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

آسمانخراش زدایشگر فرودگاه گرین گرو

آسمانخراش زدایشگر فرودگاه گرین گرو


بقیه در ادامه مطلب!

آسمانخراش زدایشگر فرودگاه گرین گرو GreenGru Airportscraper ؛

تقدیر شده در رقابت آسمانخراش 2012 ؛

گراسیموس پاولیدیس Gerasimos Pavlidis ؛

یونان ؛

از جرثقیل بلند که در شهرهای بزرگ یافت میشود الهام گرفته شده ،و 380 متر ارتفاع آسمانخراش گرین گرو حمل و نقل عمومی را از طریق هوا برای ساکنان شهرهای بزرگ با مشکلات ترافیکی و با فرودگاه های واقع در دورتر از هسته ی مرکزی شهر فراهم می نماید. آن همچنین به منظور ایستگاه انرژی ، تولید برق کافی از درون برای اجرای سیستم های خود و روشن کردن بخشی از شهراطراف عمل می کند.

نام ساختمان ایجاد انرژی در داخل را به سرمایه تبدیل می نماید ، فرایندی که طراحش لقب " تاسیسات فتوسنتز مصنوعی"‌را به آن میدهد ، توضیح " گرین"گرو"‌ترجمه ی ایتالیایی " برج جرثقیل" ، بر اساس نگرش آن است.

دکل برج از نانو لوله ی کربنی تقویت شده فولادی ، با وزنه های تعادل بزرگ بتنی زیر زمینی برای پا برجا سازی ساخته شده است . نمای ساختمان ، با الهام از نوارهای لاستیکی پیچ خورده ، از گرافیت ، که ده برابر قوی تر و شش برابر سبک تر از فولاد میباشد، ساخته شده است. گرافیت در یک جاذب دی اکسید کربن پلیمری پوشیده شده که ژئولایت zeolight خوانده می شود، که باعث کاهش سطح دی اکسید کربن در طول شب می شود ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز اجازه می دهد تا مولکول ها به دور تر شناور شوند. این به آن معنی است که سطح خروجی ساختمان اثر گلخانه ای را در داخل ایجاد می کند ، ساخت محیط زیستی عالی برای رشد گیاهان.

سطح زمین و پنج طبقه ی اول برای استفاده ی تجاری است ؛‌ 80 طبقه ی بالایی دفاتر اداری و واحد های مسکونی است. بالای آن ،در بخش بالاتر ساختمان دارای توربین سرعت بالا است که در اطراف ساختمان برای تولید برق می چرخد. سطح خارجی آن در پلیمر انعطاف پذیر و سبک وزن مبتنی بر سلول های خورشیدی برای تولید انرژی بیشتر پوشیده شده است. در داخل، سیستم های مکانیکی آب خنثی را می گرفتند و مولکول های آن را جدا می کردند، سلول های اکسیژن و هیدروژن به طور جداگانه برای تولید انرژی قابل استفاده در فرایندی که فوتوسنتز را می پذیرد، ذخیره می کند. این هیدروژن ذخیره شده و نیروی آن قادر به تولید است ، که مسئول انرژی ساختمان است؛ آن همچنین در سلول های ساخته شده از ذرات نانو منیزیم و پلی –متیل متاکریلات- polymethyl methacrylate برای بقیه ی قسمتهای شهر برای استفاده انرژی در جاهای دیگر ذخیره و حمل میشود.

در بالای ساختمان، یک فرودگاه مرکز شهر است که به طور کاملا خودکار است ، هواپیماهای های بردی الکتریکی هیدروژنی در داخل و خارج پرواز می کنند. هواپیماها سوخت هیدروژن را از فرایند تسخیر هیدروژن در داخل ساختمان بدست می آورند. ساختار فوق العاده سبک خرپا، 300 متر طول باند فرودگاه را که از نانو لوله های کربن ساخته شده و با باد می چرخد را نگه میدارد. آسانسور هواپیما درون جلوی پیشخوان، هواپیماها را به سمت آشیانه هواپیما حرکت می دهد.

آسمانخراش زدایشگر فرودگاه گرین گرو GreenGru Airportscraper

آسمانخراش زدایشگر فرودگاه گرین گرو GreenGru Airportscraper

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد