معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

معماران جوان

داشتنت ماضـی بود... آنهــم بعــــــید.....!!

مدرسه ای با رویکرد نوآورانه و مصالح سنتی

مدرسه ای با رویکرد نوآورانه و مصالح سنتی


بقیه در ادامه مطلب!

مدرسه ی ساخته ی دست انسان – متی METI ؛2004 -2006 ؛ رودراپور Rudrapur- بنگلادش ؛آنا هرینگر و ایک روزواک ؛

بررسی اجمالی؛ در سال 2002 دانشجویان معماری آنا هرینگر و چند تن از همکلاسی هایش در دانشگاه هنر لینتس Linz تحلیلی جامع از ساختار مدنی و اقتصادی روستای بنگلادش رودراپور را اداره نمودند. آنها فقدان آموزش را برای روستاییان شناسایی کردند ، و در پاسخ ، هرینگر Heringer مدرسه ی ساخته ی دست انسان را ، در پایان نامه ی کارشناسی ارشدش، طراحی کرده است. در سال 2004 او به سازمان های محلی غیر دولتی که در حال حاضر مدرسه ای را در روستا بهره برداری می کنند ، نزدیک شد. آنها طرح او را به عنوان چارچوبی برای توسعه تصویب کردند. پس از یکسال برنامه ریزی و جمع آوری آنها زمین پروژه را در سال 2005 تحت هدایت هرینگر و معمار برلین، ایک روزواگ Eike Roswag ، کسی که مدیریت ساخت و ساز را به عهده گرفت، بازنمودند.

ساختمان عمدتا از خاک ، مصالح ساختمانی سنتی این منطقه، ساخته شد. وهرینگر رس و شن و ماسه و نی محلی را برای افزایش دوام به آن اضافه نمود . تعدادی بهسازی بر روی ساختمان سنتی محلی ،مانند فنداسیون آجری برای تقویت ساختار و مانع رطوبتی پلاستیکی بین فونداسیون و دیوار نشان داده شده بود. کارگران ساکن غیر ماهر، فن ساختمان واجرای تقریبا تمام عمارت را آموزش دیده بودند. در مدرسه ی تکمیل شده ، ضخامت دیواره های خاکی سه طبقه کف کلاس و سیستمی از غارهای بازی برای دانش آموزان را محصور می کنند ؛ طبقه ی دوم دارای کف خاکی و دیوارهای روشن و با نمای مشبک خیزران است. بافت های محلی با رنگ روشن اضافه شده اند.این مدرسه با رویکرد نو آورانه روشها و مواد سنتی ، علاقه در معماری و تنظیم استانداردهای ساختمانی منطقه ای جدید را تهییج نمود .

معمار ؛آنا Heringer از دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینتس Linz در سال 2004 فارغ التحصیل شد ،با دیپلم پروژه خود "مدرسه دست ساز در بنگلادش " پس از اتمام پروژه ی ساختمان در همکاری با ایک روزواگ Roswag Eike ، او برنامه ریزی کرد و مدرسه حرفه ای انجمن و پروژه های دست ساز در مسکن روستایی بنگلادش را ساخت. از سال 2008 او به عنوان استاد مدعو در دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینز و مدیر مسکن باس BASE ، استودیو پروژه برای ساختمان در کشورهای در حال توسعه، بوده است. در سال 2010 او موفق به دریافت کاندیدایی استاد افتخاری کرسی یونسکو "‌معماری خاکی Earthen Architecture " شد. مرکز توجه کارهای او آموزش به معماران جوان از طریق سخنرانی های مختلف و کارگاه های عملی است. ایک روزواگ Eike Roswag معماری را در دانشگاه فنی برلین خواند. در سال 2003 ، همراه با همکاران خود ،" مهندسین معمار زیگرت روزواگ سیلر Ziegert Roswag Seiler Architekten Ingenieure" واقع در برلین را تاسیس نمود. او به عنوان یک متخصص در ساختمان های خاکی و مصالح ساختمانی طبیعی ، چندین پروژه در زمینه های ملی و بین المللی را تحقق بخشید. از آنجا که مشارکت وی در پروژه هایی در مکزیک با دانشگاههای فنی برلین ،و توسعه ی همکاری به بخش مهمی از کارهای او تبدیل شده است.


منظره ی بیرونی ؛ یکی از اهداف هرینگر ، اثبات پایداری و دوام ساختمان دو طبقه که میتوان آنرا با خاک- ارزان ترین و در دسترس ترین و سازگار با محیط زیست - در مناطق روستایی بنگلادش ساخت، بود. شالوده ی بتنی مدرسه دیوارهای خاکی حجیم طبقه ی همکف را تحمل می کند ، که آن هم به نوبه ی خود دیوارهای خیزران سبک طبقه ی دوم را نگه می دارد. هریک از دو طبقه ی ساختمان شخصیت متمایز خود را دارند و مدرسه به طور کلی با محیط اطراف خود ترکیب می گردد.


پلان طبقه همکف ؛ دیوارهای طبقه ی همکف مدرسه از مخلوطی از خاک، شن و ماسه ساخته شده است. لزوما ستبر، آنها فضای داخلی را تنظیم کرده اند، و به عنوان یک حائل در برابر تغییرات دما و رطوبت عمل می کند. حالت شکل پذیری مواد به هرینگر برای ایجاد غار – مانند خلوت گاهی برای بازی دانش آموزان در دیوار پشت ساختمان- الهام بخشید.


پلان طبقه ی فوقانی


غار طبقه ی همکف


منظره ی ساخت وساز


پلان ؛ از زمان تکمیل مدرسه ی ساخته ی دست بشر-متی در سال 2006، هرینگر و تیم او ، مدرسه ای حرفه ای برای متخصصین برق -2- و خانه های دو-سه طبقه ای خانوادگی در رودراپور -3- ساخته اند ، که عمدتا با همان روش ساخت و ساز است. به طور سنتی ، ساختمانها در رودراپور یک طبقه ارتفاع دارند، اما ساختمانهای هرینگر همگی در دو طبقه ساخته شده است. این به کاربردن فضاهای عمودی ، ردپای ساختمان را به حداقل می رساند ،و تعدادی زمین برای استفاده ی کشاورزی آزاد می گردد.


نمای شرقی


نمای غربی


نماهای شمالی و جنوبی


منظره ی خارجی


منظره ی ساخت و ساز


کلاس طبقه ی فوقانی


اسکچ های نما


برش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد